Bevraging stage Multimedia & Communicatietechnologie Erasmushogeschool Brussel 2015-2016 E-mail Vooreerst willen wij jullie bedanken voor de intensieve begeleiding van onze studenten van de opleiding Multimedia & communicatietechnologie bij hun stage. Om het niveau en de kwaliteit van de opleiding te bewaken en onze stage bij te sturen houden wij jaarlijks nog een korte enquête. Alvast bedankt voor uw bijdrage! Naam stagebedrijf * Naam contactpersoon voor verder communicatie Naam stagementor * E-mail contactpersoon In welke sector situeert uw bedrijf zich? * Uw bedrijf is een * Eenmanszaak KMO Grote onderneming / multinational Hoe belangrijk zijn volgende competenties voor een multimedia -expert volgens u? Creativiteit: Creatief zijn, deze creativiteit koppelen aan techniek en inzetten in communicatie naar derden via interactieve multimediale toepassingen en/of presentatievormen. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Digitaal bronmateriaal: Audio- en visueel bronmateriaal aanmaken, bewerken, integreren en incorporeren in geavanceerde multimediale toepassingen en producties, aangepast aan de noden van het doelpubliek. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Digitale technologie: Inschatten van, omgaan met en zich bewust zijn van de rol van nieuwe media, digitale multimediale technologieën, audiovisuele apparatuur en hardware, en naargelang de multimediatoepassing deze aanwenden in een bruikbaar concept. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Analyse en ontwerp: Een multimediaprobleem analyseren en deze analyse omzetten naar een praktisch realiseerbaar, klantgericht en gebruiksvriendelijk implementatie-ontwerp dat rekening houdt met de gestelde vereisten. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Productie en implementatie: Vanuit een technologische informatica-achtergrond multimediaoplossingen uitwerken, programmeren, implementeren, documenteren, testen en beveiligen. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Multidisciplinair teamwork: Systematisch, productief, creatief vernieuwend en met zin voor initiatief handelen en functioneren in een multidisciplinair team in de context van multimediale producties. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Projectmanagement: Ontwerpen, interpreteren, uitvoeren, aanpassen en toelichten van een projectplan zodat opdrachten op projectmatige wijze aangepakt worden en de planningen gerespecteerd worden. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Onderzoek en innovatie: Meewerken aan het initiëren, plannen en uitvoeren van toegepast onderzoek rond innovatieve multimediaoplossingen in diverse omgevingen en hierover rapporteren aan vakgenoten en leken. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Communicatie: Mondeling en schriftelijk communiceren op een correcte en heldere manier over beroepsgerichte informatie, ideeën, problemen en oplossingen met collega’s, opdrachtgevers en andere belanghebbenden, in het Nederlands, Engels of Frans. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Professionele ingesteldheid en attitude: Reflecteren over de eigen professionele ontwikkeling en beroepshandelingen en op basis daarvan zich verder professionaliseren zodat men optimaal kan functioneren in wisselende omstandigheden. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Kwaliteitsvol handelen en ondernemerschap: Producten en diensten in de verschillende domeinen van de multimediamarkt op basis van kwaliteitskenmerken situeren, evalueren en toelichten, daarbij strevend naar een kwaliteitsvolle taakuitvoering zodat het resultaat voldoet aan de eisen van een steeds wisselende economische en maatschappelijke omgeving. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Kritische ingesteldheid: Alternatieven afwegen, een persoonlijk standpunt innemen en een kritische ingesteldheid tonen bij de formulering en aanpak van een multimediavraagstuk en tegenover maatschappelijke trends en vernieuwingen. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Deontologisch handelen: Zich bewust zijn van de plaats van technologie en techniek in de brede maatschappelijke context, het belang van maatschappelijke en juridische implicaties van het werken met deze technologieën inschatten en deontologisch verantwoord handelen. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Professionele contacten: Professionele interne en externe contacten opbouwen en onderhouden, waarbij kennis en kunde gedeeld worden. * Niet belangrijk Minder belangrijk Belangrijk Heel belangrijk Opmerkingen Zijn er belangrijke competenties die in deze lijst ontbreken? Het domein van de multimedia is steeds sterk in beweging. Welke beroepsprofielen en met welke competenties verwacht u binnenkort aan te werven? * Welke softwarepakketten dienen zeker aan bod te komen binnen de opleiding? Welke softwarepakketten dienen zeker NIET aan bod te komen binnen de opleiding? Profilering van de opleiding Wat vindt u van onderstaande uitspraken? Op het vlak van creativiteit is een evenwaardige balans tussen ontwerpen en programmeren een noodzaak. Dankzij de combinatie van design & development geraken studenten veel verder in de innovatieve cyclus dan mensen met een exclusief ontwerpprofiel: studenten Multec zijn hierdoor de verbindende schakel tussen de ontwerpers enerzijds en de programmeurs anderzijds. * Waar Onwaar Motiveer Aandacht voor soft skills, basis voor professioneel gedrag is belangrijk. Studenten multec creëren in het werkveld nog meer meerwaarde door een uitgebreid arsenaal aan soft skills. * Waar Onwaar Motiveer De competente beroepsuitoefenaar is meer dan iemand die in bezit is van een rugzak vol competenties. Voldoende aandacht voor integratie in de opleiding van alle competenties is een noodzaak. * Waar Onwaar Motiveer Studenten moeten de kans krijgen om een persoonlijk traject uit te stippelen. * Waar Onwaar Motiveer Wat maakt de opleiding anders dan anderen m.a.w. hoe ziet u dat de student op Ehb studeert/van EhB komt? * Welke verschillen heeft u ervaren tussen onze studenten en multimediastudenten van een andere opleiding? * De Stage Voldoen de studenten aan de verwachtingen? * Ja Gematigd Neen Wat zijn de belangrijkste sterke punten van onze studenten die u of uw medewerkers hebben vastgesteld? * Voor deze vraag kan u zich baseren op de competenties van vorige vraag. Wat waren hun aandachtspunten? * Ook hier kan u zich terug baseren op dezelfde competenties. Wat vond u van de tussentijdse evaluatie? * Heeft u opmerkingen suggesties? Bent u tevreden of juist niet? Wat vond u van de organisatie en/of begeleiding vanuit de Erasmushogeschool Brussel? * Goed Gematigd Onvoldoende Motiveer uw antwoord * Heeft u nog andere opmerkingen/suggesties voor ons? Wenst u de contacten met de opleiding nog verder uit te breiden, zoja op welke manier? Deelname aan de jobbeurs Samenwerking in projecten Bachelorproef Stage Gastspreker Fablab/Medialab Bedrijvenraad Sponsering event (zoals bv. EhackB) Toelichting bij de vraag naar samenwerking (vermelden van verschillende contactpersonen) Indien u deze recentelijk communiceerde, hoeft u deze niet opnieuw te vermelden